0315 - 325 523
  • Vestigingen
    • Vestiging Terborg

      Ettensestraat 19
      7061 AA Terborg

      +31(0)315 325523
    • Vestiging Huissen

      Nijverheidsstraat 3
      6851 EJ Huissen

      +31(0)26 3616843
    • Vestiging Apeldoorn

      Verhuizing!
      Zie nieuws

      +31(0)55 5400133
  • Gratis bezorging vanaf € 350,- excl. btw*
  • Altijd gemonteerd afgeleverd*
  • Garantie ook op tweedehands
  • Grote voorraad
  • Over THO
    • Team
    • Vestigingen
    • Nieuws
  • Opkoop
  • Contact
0
Winkelmand
0
Winkelmand
  • U heeft nog geen artikelen in uw winkelmand.

Account
0
Offerte
0
Offerte
  • U heeft nog geen artikelen op uw offerte.

Terug
  • Bureaus
    • Zit sta bureaus
    • Rechte bureaus
    • Hoekbureaus
    • Directiebureaus
    • Bureaubladen
    • Bureauonderstellen
    • Complete werkplekken
    • Toebehoren
  • Tafels
    • Vergadertafels
    • Zit sta vergadertafels
    • Kantinetafels
    • Statafels - Bartafels
    • Klaptafels
    • Bijzettafels
    • Tafelbladen
    • Tafelonderstellen
  • Zitmeubels
    • Bureaustoelen
    • Zit- stahulpen
    • Vergaderstoelen
    • Kantinestoelen
    • Werkstoelen
    • Barkrukken
    • Banken
    • Fauteuils
    • Toebehoren
  • Kasten
    • Archiefkasten
    • Draaideurkasten
    • Roldeurkasten
    • Schuifdeurkasten
    • Ladekasten
    • Ladeblokken
    • Vitrinekasten
    • Lockers - garderobekasten
    • Kluizen en brandwerende kasten
    • Schoonmaakkasten
    • Zadelkasten
    • Toebehoren
  • Scheidingswanden
    • Bureau opzetwanden
    • Akoestische scheidingswanden
    • Akoestische wanddecoratie
    • Akoestische plafonddecoratie
    • Akoestisch overig
    • Niet akoestische scheidingswanden
    • Scheidingswand onderdelen
  • Magazijninrichting
    • Legbordstellingen
    • Grootvakstellingen
    • Palletstellingen
    • Draagarmstellingen
    • Werkbanken
    • Intern transport
    • Magazijnkasten
    • Magazijnbakken
    • Transportkratten
    • Gereedschap opslagsystemen
  • Overig
    • Kantooraccessoires
    • BHV
    • Presentatiemiddelen
    • Receptiebalies
    • Verlichting
    • Buitenmeubelen
    • Schoolmeubelen
    • Horeca
    • Woonmeubelen
  • Merken
    • Ahrend
    • Artifort
    • Aspa
    • BMA
    • Comforto
    • Dauphin
    • Gispen
    • Kembo
    • Kinnarps
    • Vitra
  • Actie
  • Outlet
  • Verhuur
Home > Over THO > Nieuws > Refurbished kantoormeubilair: mooi, degelijk en duurzaam

Refurbished kantoormeubilair: mooi, degelijk en duurzaam

Zou kantoormeubilair onderdeel moeten zijn van het duurzaamheidsbeleid van bedrijven? Als het aan Croonwolter&dros ligt wel. De THO leverde 40 refurbished duo-werkplekken aan dit mooie, innovatieve bedrijf en meer leveringen staan al op de planning.

Een goed moment om de balans op te maken met Aafke Kaldenbach-Grotegoed en Arco Vroegindeweij, beiden onderdeel van het Facilitaire Team van Croonwolter&dros.

Wat was de uitdaging?

Bij de inkoop van kantoormeubilair denken bedrijven niet altijd direct aan een circulaire oplossing. Dat terwijl de aanschaf van compleet nieuw meubilair (zeker op grote schaal) een behoorlijke impact kan hebben op de CO2-voetafdruk van bedrijven.

“Maar de duurzame weg is niet altijd de meest eenvoudige”, vertelt Arco. “Voor ons verbouwde kantoor in Amersfoort hadden we veel werkplekken nodig. Dat was één. Maar daarnaast willen we ook rekening houden met onze kantoor-huisstijl. Het meubilair dat we zochten moet daarop aansluiten en natuurlijk ook ergonomisch goed zijn. De tweedehandsmarkt biedt niet vaak grote aantallen die ook nog eens aan al díe wensen voldoen.”

Snel leveren vraagt om snel schakelen

Best een lastig vraagstuk dus, zoals Arco ook toelicht: “Het is dus geen uitgemaakte zaak dat we gebruikt meubilair aanschaffen. Het moet natuurlijk ook kunnen. In 2018 bijvoorbeeld, revitaliseerden we ons hoofdkantoor en toen hebben we nieuw meubilair aangeschaft, omdat ‘gebruikt’ niet aan onze vraag en eisen kon voldoen.”

“En levertijd is natuurlijk ook een factor”, valt Aafke hem bij. “Nu moest er relatief snel geleverd worden, zodat onze medewerkers op kantoor Amersfoort snel operationeel zouden zijn. Mooi dat Coen Hartering en zijn collega’s die uitdaging zijn aangegaan. Coen is mijn contactpersoon binnen de THO en hij pakte meteen de handschoen op.”

Aafke: “Die voortvarendheid typeert de THO. We kennen ze al wat langer en hebben in het verleden kleinere orders geplaatst. Nu, voor onze verbouwing in Amersfoort, lag er toch wel een iets grotere uitdaging. We hadden dus een vindingrijke, open blik nodig waarbij refurbished wellicht ook uitkomst kon bieden.”

Gebruikte Gispen onderstellen met nieuwe eiken bureaubladen

Volgens Arco had dit ook de voorkeur, of zoals hij zelf zegt: “Ons team Facilitair Management heeft sowieso een intrinsieke motivatie voor circulariteit. ‘Wat is nou de meest duurzame oplossing?’ is altijd het vertrekpunt van ons werk. De THO bleek ons te kunnen voorzien van gebruikte Gispen onderstellen, waarop nieuwe eiken bureaubladen konden worden gemonteerd. En dat ziet er fantastisch uit”

Een aantal  van de door de THO geleverde werkplekken. 

Niet zelf de markt afstruinen

Met deze eerste 40 duo-werkplekken was de THO er nog niet, maar het nam alvast een flinke hap uit de behoefte van de klant. Hierna gaat nog een lading met 80 duo-werkplekken en enkele zit/sta-bureaus naar het magazijn van Croonwolter&dros in Spijkenisse. Van daaruit kunnen straks ook andere kantoren van Croonwolter&dros worden voorzien van refurbished kantoormeubilair.

Aafke ziet de THO als een toegankelijke en vooral proactieve partner. Zij zegt: “Coen weet wat we nodig hebben en houdt de markt voor ons goed in de gaten. Zo heeft hij ons kunnen attenderen op een aantal kasten die bij ons erg goed van pas kwamen. Dat scheelt ons facilitair team natuurlijk veel tijd en moeite, want zo hoeven we niet zelf de markt af te struinen.”

Duurzaamheid & welzijn gaan hand in hand

Al met al een mooie samenwerking waarop de THO trots is. Dit is typisch zo’n project waarin degelijk, schaalbaar en betaalbaar kantoormeubilair snel kon worden geleverd. Tel daarbij op dat refurbished meubilair:

  • net zo fraai kan zijn als nieuw;
  • maar beter voor het klimaat;
  • zodat het bedrijven helpt om hun CO2-voetafdruk te verkleinen.

Dan is refurbished kantoormeubilair een zeer interessante duurzame optie. Voor elk bedrijf. En ondertussen doen de monteurs van de THO eventuele aanpassingen zodat stoelen en bureaus ook ergonomisch in topconditie zijn. Waarmee ook het welzijn van uw medewerkers wordt verzekerd.

Over Croonwolter&dros

Croonwolter&dros is het grootste in elektrotechniek, werktuigbouwkunde, automatisering en informatisering gespecialiseerde bedrijf van Nederland en actief in de markten infra, industrie en utiliteit. Binnen die markten bedenkt, ontwikkelt en implementeert Croonwolter&dros intelligente systemen en duurzame oplossingen. ‘Intelligentie door technologie’ is daarin het credo. Het bedrijf is onderdeel van TBI: een groep van techniek-, bouw- en infra-ondernemingen met hart voor de maatschappij.

Wilt u ook voor úw kantoor een duurzame inrichting creëren? Neem contact op met de THO, dan laten wij u zien wat er mogelijk is. 

Contact opnemen met de THO

 

  • Team
  • Vestigingen
  • Nieuws

Makkelijk en veilig betalen

Follow us

Blijf op de hoogte

Contact

Vestiging Terborg
Ettensestraat 19
7061 AA Terborg
+31(0)315 325523

Vestiging Huissen
Nijverheidsstraat 3
6851 EJ Huissen
+31(0)26 3616843

Vestiging Apeldoorn
Verhuizing!
Zie nieuws
+31(0)55 5400133

Klantenservice

  • FAQ
  • Herken uw bladdecor
  • Herken uw palletstelling
  • Standaard bladvormen
  • Stofferen - herstofferen
  • Stofsoorten - dessins
  • Sleutels (bij)bestellen
  • Ergonomische bureaustoel en bureau instellen
  • Arbo- NEN en NPR normeringen
  • Akoestiek op de werkplek
  • Werken bij de THO

Direct naar

Terug
  • Bureaus
  • Tafels
  • Zitmeubels
  • Kasten
  • Scheidingswanden
  • Magazijninrichting
  • Overig
  • Merken
    • Ahrend
    • Artifort
    • Aspa
    • BMA
    • Comforto
    • Dauphin
    • Gispen
    • Kembo
    • Kinnarps
    • Vitra
  • Actie
  • Outlet
  • Verhuur

Zakelijk

  • Lease
  • Huur
  • Opkoper kantoormeubilair
  • Nieuws
  • Algemene voorwaarden
  • Inkoopvoorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Verwerkersovereenkomst
  • Cookieverklaring
  • Projecten - referenties
  • Circulair inrichten - inkopen
  • Refurbished Kantoormeubilair & Kantoormeubelen!

Assortiment

  • Meubelen voor de thuiswerkplek
  • Ergonomisch kantoormeubilair
  • Tweedehands kantoormeubelen
  • Ahrend kantoormeubelen
  • Kantoormeubelen in de buurt
  • Kantoorstoelen
  • Tweedehands archiefkasten
  • Tweedehands bureaustoelen
  • Tweedehands kantinestoelen
  • Tweedehands bureaus
  • Magazijninrichting
  • Palletstelling
  • Sitemap
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Inkoopvoorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Verwerkersovereenkomst
  • Cookieverklaring
  • Cookie-instellingen
website by